«ایستگاه دانایی» در پارک شهر و‌ پارک شهید سلیمانی افتتاح شد

«ایستگاه دانایی»، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت شهرداری و‌شورای اسلامی شهر و‌ خیّرجوان گراشی ، در ورودی پارک شهر روبه‌روی بیمارستان و‌ پارک سردارشهید سلیمانی افتتاح شد.

مهندس حلیمی شهردار گراش در این‌باره گفت: ایستگاه دانایی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و استفاده آسان از کتاب در فضای عمومی افتتاح شده است.

وی افزود: خرید دو کانکس و همچنین تهیه تعدادی از کتاب های موجود به همت خیّرجوان گراشی انجام شده است و تعدادی کتاب ، انجام زیر ساخت، پی‌ریزی، روشنایی و دیگر هزینه ها نیز توسط شهرداری انجام شد که در مجموع بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار گراش افزود: همه‌ی ما باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گام برداریم زیرا ما معتقدیم جامعه‌ای موفق است که در آن جامعه،کتاب یکی از اولویت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: در صورتیکه‌ ایستگاه دانایی در این دو‌نقطه‌ی شهر مورد استقبال قرار بگیرد و درخواست از سوی مردم نیز برای وجود داشته باشد شهرداری این آمادگی را دارد در صورت فراهم بودن شرایط، در نقاط دیگر شهر نیز ایستگاه دانایی را راه‌اندازی کند.

دکتر علیرضا دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش نیز ضمن قدردانی از همت خیّر گراشی و شهردار گراش در افتتاح ایستگاه دانایی گفت: افتتاح ایستگاه دانایی در این دو نقطه کار ارزشمندی است و امیدواریم مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی گفت: کتاب های متنوعی با موضوعاتی همچون علمی،فرهنگی، تاریخی،مذهبی در این ایستگاه‌ها وجود دارد سلایق و علایق مختلف را مدنظر داشته‌ایم و افراد می‌توانند زمان حضور در پارک از آن استفاده کنند.

دکتر دانشور‌گفت: در هر ایستگاه یک مسئول جهت امانت دادن کتاب حضور داردو میز و‌صندلی برای مطالعه‌ی استفاده کنندگان از کتاب نیز در کنار ایستگاه وجود دارد.

رییس شورا از همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی گراش در راه‌اندازی و افتتاح ایستگاه دانایی قدردانی کرد و اظهار داشت : حال که بستر مناسبی برای کتابخوانی در فضای عمومی فراهم شده است، نظر شهردار و شورا این است که با توجه به تجربه اداره کتابخانه های عمومی، مدیریت این ایستگاه‌ها نیز به این اداره سپرده شود.

وی گفت :امیدواریم بتوانیم با این کار گام کوچکی در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و‌کتابخوانی برداریم.

 

تبلیغات شما

پیوندهای مرتبط

پیوندهای کاربردی

  • خدمات الکترونیک
  • عوارض خودرو
  • شهرسازی و نوسازی
  • سامانه 137

تماس با ما

  • آدرس: فارس،گراش،بلوار شهرداری
  • تلفن: 52440137_071
  • فکس:52445410_071
  • ایمیل: info@gerash.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت نزد شهرداری گراش محفوظ است.