تشریح برنامه‌های دهه‌ی فجر در نشست خبری فرماندار

هفت‌برکه: نشست خبری فرماندار گراش با حضور اصحاب رسانه روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، روزشمار و برنامه‌های این دهه را در گراش تشریح کرد. ‌افتتاحیه و کلنگ‌زنی در بخش‌ مرکزی و شهر ارد، مراسم نمادین استقبال و ورود امام، غبارروبی از قبور شهدا، میز خدمت در نمازهای جمعه گراش و ارد، دعوت از معاون عمرانی استانداری، جشنواره عمار، جشن انقلاب و راهپیمایی، برنامه‌هایی است که به صورت روزشمار در دهه‌ی فجر در گراش اجرا خواهد شد. کلنگ‌زنی‌ها و افتتاحیه‌ها مهم‌ترین بخش برنامه‌های دهه‌ی فجر هستند که در دو بخش مرکزی و شهر ارد تدارک دیده شده است.

طاهرزاده، فرماندار، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه‌ی فجر و همچنین روز گراش و اعیاد پیش‌رو، برنامه‌های دهه‌ی فجر را برشمرد: «افتتاحیه‌ها با مجموع ۳۸ پروژه در شهرستان داریم که ۲۶ پروژه‌ در بخش مرکزی و ۱۲ پروژه در شهر ارد به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان از بخش اعتبارات دولتی و خصوصی هزینه شده است. از مجموع این اعتبارات ۵۳ میلیارد تومان به حوزه روستایی و ۴۹ میلیارد تومان به حوزه شهری تعلق گرفته است.»

طاهرزاده در مورد پروژه‌هایی که به مناسبت دهه‌ی فجر قرار است کلنگ‌زنی شوند، افزود: «کلنگ‌زنی‌ها هم با مجموع ۷ پروژه در شهرستان انجام می‌شود که ۵ پروژه در بخش مرکزی و ۲ پروژه در شهر ارد صورت می‌گیرد. مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این بخش ۱۰۳ میلیارد تومان است که از بخش دولتی و خصوصی هزینه شده است. به حوزه‌ی روستایی ۱۰ میلیارد تومان و به حوزه شهری ۹۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.» او گفت: «مجموع اعتباراتی که در این پروژه‌ها هزینه شده است ۲۰۰ میلیارد آن از بخش دولتی، اعم از استانی و ملی، بوده است و ۵ میلیارد آن در بخش خصوصی با کمک خیرین بوده است.»

اهم اعتبارات در بحث آبرسانی، بهسازی روستاها، پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، گاز، برق و آسفالت معابر خواهد بود. طاهرزاده ادامه داد: «پروژه‌ی شاخص دهه‌ی فجر، احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شهری گراش است که با پیش‌بینی اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی کلنگ‌زنی می‌شود و با ساخت آن بخشی از مشکل آب شهر گراش حل خواهد شد.»

فرماندار در مورد روزشمار برنامه‌های دهه فجر نیز گفت: «شروع برنامه‌ها از پنجشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۹ صبح است که به مناسبت ورود امام به وطن، برنامه‌ی استقبال نمادین و ورود امام (ره) صورت خواهد گرفت. در ادامه، عصر همان روز با غبارروبی از قبور شهدا در گلزار شهدای گراش برنامه‌ی روز اول خاتمه می‌یابد.»

طاهرزاده با تاکید بر حضور در نماز جمعه شهر گراش و ارد گفت: «با سخنرانی فرماندار و حضور روسای ادارات در میزهای‌ خدمت، نماز‌های جمعه این دهه همراه مردم خواهم بود.» او افزود: «میز خدمت در جهت رسیدگی به مشکلات مردم در شهر ارد جمعه ۱۳ بهمن و در گراش جمعه ۲۰ بهمن برگزار خواهد شد.»

طاهرزاده در ادامه‌ی برنامه‌هایی که برای دهه فجر تدارک دیده شده است، گفت: «سه‌شنبه ۱۷ بهمن هم از معاون عمرانی استانداری برای افتتاح بخشی از پروژها با اولویت اعتباری دعوت شده است. شنبه شب ۲۱ بهمن مصادف با شب پیروزی انقلاب اسلامی، اختتامیه‌ی جشنواره فیلم عمار و جشن انقلاب در تکیه شهدا همزمان برگزار خواهد شد. یکشنبه ۲۲ بهمن نیز با راهپیمایی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های دهه‌ی فجر سال ۱۴۰۲ خاتمه می‌یابد.»

تبلیغات شما

پیوندهای مرتبط

پیوندهای کاربردی

  • خدمات الکترونیک
  • عوارض خودرو
  • شهرسازی و نوسازی
  • سامانه 137

تماس با ما

  • آدرس: فارس،گراش،بلوار شهرداری
  • تلفن: 52440137_071
  • فکس:52445410_071
  • ایمیل: info@gerash.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت نزد شهرداری گراش محفوظ است.